אמצעי הבטיחות בכבישי אגרה

בישראל קיימים שני כבישי אגרה עיקריים. הכביש הראשון הוא כביש שש. מדובר על כביש מרכזי, כביש מהיר שחוצה את המדינה מצפון לדרום. כביש אגרה נוסף הוא מנהרות הכרמל שחוצות את העיר חיפה ומאפשרות לאנשים שנמצאים בכרמל הגבוה להגיע במהירות לאזור החוף בעיר חיפה. הקמת כבישי האגרה לא היתה פשוטה מבחינת טוואי הדרך וזה הצריך מהפועלים שעבדו בשטח לחצוב בהר בחיפה ובהרים נוספים בדרך של כביש שש. זהו אחד הפרויקטים הגדולים שהיו במדינת ישראל שמתפתחים עד היום. בכל פעם מוסיפים לכבישים אלו קטעים ומשכללים את הדרך. בשל תוואי הדרך המאתגר, היו צריכים לבצע תכנון מוקפד של כבישים אלו ולכלול בתוכניות גם אמצעי בטיחות שונים עליהם נדבר במאמר זה.

מערכות מיגון בתוך מנהרות הכרמל

מנהרות הכרמל הן למעשה כביש שחצוב בתוך הר ובו שני נתיבים. נתיב שעולה לאזור הכרמל ונתיב שיורד לכיוון החוף. משנכנסתם לנתיב אחד, לא ניתן לבצע סיבוב פרסה, אלא חייב להמשיך בתוך המנהרה. בשל כך, כחלק מתכנון הכביש לקחו בחשבון אמצעי מיגון ובטיחות בעת נסיעה בעיר. כיום למנהרות הכרמל קיים צוות בקרה שפועל במשך 24 שעות שמשתמש במצלמות ואמצעים טכנולוגיים כדי לאתר תאונות במקרה הצורך. מעבר לכך, לאורך הכביש קיימים טלפונים למצב חירום שניתן להתקשר מהם ישירות למרכז הבקרה. בנוסף מותקנות בתוך המנהרות מערכות ניטור גזים, אוורור וכריזה וגם אזורי עצירה צדדיים ומעברים להולכי רגל.

מערכות בטיחות בכביש 6

כביש 6 בשונה ממנהרות הכרמל הוא כביש שברובו פתוח ויש בו מעט מנהרות והן קצרות יחסית. אך בדומה למנהרות, מדובר על שני נתיבים הלוך וחזור שאינם מחוברים בניהם, לכן סיבוב לצד השני יעשה באמצעות מחלפים. גם בכביש שש קיימים אמצעי בטיחות שחשובים עבור הנהגים. בכביש 6 כיום קיימים מפרצים מיוחדים למצבים שבהם נהגים מעוניינים לעצור למנוחה או עבור מצבי חירום בהם יש לפנות את הרכב לצד הכביש. הכביש בטיחותי מאוד ויש בו אכיפה של חוקי התנועה. 

יתרונות הנסיעה בכבישי האגרה

חשוב להבין כי כבישי האגרה כיום הם כבישים חדשים, נוחים לנסיעה ומשכללים אותם כל הזמן. הם בטוחים לנהיגה גם בשל איכות הכביש וגם בשל אמצעי הבטיחות הרבים שקיימים בהם. מעבר לכך הם מאפשרים לכם לחסוך את הפקקים שבדרך ולהגיע לעבודה, לבית ולכל מקום במהירות. נכון, בכבישים אלו משלמים על קטעי הכביש שנסעתם בהם, אך הם משתלמים מאוד עבור הנהגים במצבים של פקקים בכבישים מידי בוקר וערב. 

לסיכום, כבישי האגרה בארץ הם כבישים יעילים מאוד שעוזרים לנהגים להגיע במהירות ממקום למקום. כחלק מהשדרוגים בכבישים אלו ומשנה הזהירות שנלקח בחשבון, דואגים לבטח אותם בעזרת מערכות שונות מגוונות ובטיחותיות. בשל ההשקעה הגדולה בכבישים אלו, קיימות בהם עלויות נחוצות, אך הם בהחלט שווים את הנסיעה בהם. 

אהבתם? שתפו!
אולי גם תאהבו:

תוכן עיניינים

מאמרים דומים
שינוי האווירה בבית בעזרת שטיחים

הבית הוא מרחב המביא ביטחון, נותן תחושת שלבת ומאורע התחדשות. כאשר נמצאים באותו הבית לאורך זמן, נדיר למצוא משהו חדש ומספק. ד שטיחים הנדמים הם

מזרנים אורטופדיים מבית פולירון

המאמר הבא הוא סקירה חלקית של המזרנים האורטופדיים הטובים ביותר לשנת 2023. למי שמחפש מזרון חדש, יכול להיות קשה לדעת מאיפה להתחיל. יש כל כך

איך לבחור חנות חיות מומלצת?

בחירת חנות חיות המחמד המתאימה לצרכים שלך יכולה להיות מסובכת. עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות קשה לדעת איזו מהן היא הטובה