חומרי בידוד וחסימת עשן

חומרי בידוד משמשים במגוון יישומי בניין. ניתן ליישם אותם בחלק החיצוני של הבניין, בתוך הקירות או בין הקומות. חומרי הבידוד הנפוצים ביותר הם לוחות פיברגלס וקצף.

אחת המטרות העיקריות של בידוד היא הפחתת איבוד חום מבניין על ידי הפחתת חדירת אוויר, הסעה וקרינה. בידוד גם מפחית את העברת הקול ואת רמות הרעש בתוך הבניין.

חומר בידוד מותקן לעתים קרובות על מנת לעמוד בדרישות יעילות אנרגטית עבור מבנים כגון אישור LEED; אולם ניתן להתקין אותו גם מסיבות אסתטיות או כחלק מפרויקט שיפוץ.

חומרים חוסמי עשן קיימים מאז שנות ה-50, כאשר הם הוצגו לראשונה כחלופה לדלתות אש מסורתיות שהיו בשימוש מאז המאה ה-19. חסימת עשן

חומרי בידוד הם חלק חשוב מהבית. הם שומרים על חום בפנים וקור בחוץ. חומרים חוסמי עשן יכולים לעזור להגן על אנשים משאיפת עשן ולמנוע התפשטות שריפות.

סוגים שונים של בידוד כוללים:

– בידוד פיברגלס: הוא מורכב מסיבי זכוכית הננשפים לתוך חלל בין הקירות או הרצפות בבניין, המספק בידוד תרמי וקול מעולה

– בידוד תאית: הוא מורכב מעיתון מגורר או מסיבי צמחים אחרים שנופפים לחלל בין קירות או רצפות בבניין, המספק בידוד תרמי וקול מעולה

– בידוד לוח קצף: בידוד מסוג זה עשוי מלוחות קצף פוליאוריטן שנדחסו יחד עם מחסום אדים בצד אחד, המספק

כשמדברים על בידוד, אנחנו בדרך כלל חושבים על חומרים ששומרים על החום בפנים. אבל יש היבט נוסף לבידוד: הוא חוסם עשן.

חומרי בידוד נמצאים בשימוש נרחב בבנייה, ייצור תעשייתי ותחומים אחרים. ישנם סוגים שונים של חומרי בידוד בהתאם לתכונותיהם, כגון תכונות בידוד תרמי ועמידות בפני אש.

על מנת להבין טוב יותר את תפקידם של חומרים אלו, חשוב לדעת ממה הם עשויים. לדוגמה, פיברגלס עשוי מסיבי זכוכית שחוממו עד שהם נהיים רכים וניתן לסובב אותם לחוטים או לשזור אותם למזרנים.קצ

קצף פוליאוריטן הוא סוג של בידוד המשמש הן למגורים והן למטרות מסחריות.

קצף פוליאוריטן מספק מחסום תרמי מעולה ובידוד אקוסטי. זה גם מעכב אש וחוסם עשן יעיל.

קצף פוליאוריטן הוא חומר הבידוד והעשן הנפוץ ביותר. זהו קצף בעל תאים סגורים בצפיפות גבוהה, בעל ערך R גבוה יותר מחומרי בידוד אחרים.

זהו חומר רב תכליתי שניתן להשתמש בו ביישומים רבים ושונים, כגון:

1. בידוד בקירות ובתקרות להפחתת איבוד חום ושיפור יעילות אנרגטית.

2. בידוד אקוסטי בין קומות או חדרים, או בין חלקים שונים של אותו החדר להפחתת העברת הרעש.

3. בידוד חסימת אש בקירות, רצפות או תקרות להאטת התפשטות האש והעשן בבניין.

4. ריפוד לפריטים שבירים במהלך הובלה, כמו רהיטים עתיקים למשל.

קצף פוליאוריטן הוא סוג של קצף העשוי משני כימיקלים, פוליאול ואיזוציאנט. התגובה הכימית בין השניים מייצרת מולקולות גז והקצף מתרחב ליצירת מסה מוצקה.

קצף פוליאוריטן משמש לעתים קרובות למטרות בידוד, בידוד אקוסטי והגנה מפני אש. ניתן להשתמש בו ביישומים רבים ושונים כגון רהיטים, מצעים, שטיחים, ריצוף ועוד.

הסוגים הנפוצים ביותר של קצף פוליאוריטן הם תאים פתוחים ותאים סגורים. קצף עם תאים פתוחים משמשים בדרך כלל לבידוד תרמי ואילו קצף עם תאים סגורים נמצא בדרך כלל ברהיטים.

אהבתם? שתפו!
אולי גם תאהבו:

תוכן עיניינים

מאמרים דומים
אחסון אתרים מומלץ בישראל 2022

ישראל ידועה בחדשנות הטכנולוגית שלה, וזו הסיבה שלא מפתיע שאחסון אתרים הוא השירות המומלץ ביותר בישראל 2022. בישראל יש הרבה משתמשי אינטרנט, מה שהופך אותה

משלוחי אקספרס בישראל

משלוחי אקספרס בישראל הם תופעה חדשה. הם הופכים נפוצים יותר בארץ ושימשו חברות כמו אמזון, גוגל ומיקרוסופט. משלוחי אקספרס הפכו לפופולריים עד כדי כך שהם