השימושים השונים של מכשיר האינלאציה

כאשר אומרים את המילה אינאלציה, רובנו חושבים כי מדובר במכשיר האינאלציה, אך לא כך הדבר. אינאלציה היא למעשה פעולה שבה מחדירים תרופה במצב צבירה גז ישירות לריאות של בני האדם. על מנת להחדיר תרופה מסוימת ישרות לאזור הריאות, יש להפוך אותה ממצב צבירה נוזל למצב צבירה גז וזה למעשה מה שעושה מכשיר האינאלציה. לתוך המכשיר מכניסים תרופה במצב נוזלי ובעזרת סוג של אידוי, התרופה הופכת למצב גז ומועברת אל האדם שזקוק לה. במכשיר זה ניתן להשתמש עבור מחלות שונות וגם עבור ילדים קטנים מצוננים במאמר זה נסביר על המחלות השונות בהם משתמשים במכשיר האינאלציה והתרופות שניתן לשים בהם. 

מחלת האסטמה

אסטמה היא מחלת ריאות כרונית שחוסמת את מעבר האויר ומתרחשת בהתקפים עקב אלרגיה שבה מצטבר ריר צמיגי על דפנות קנה הנשימה. האנשים שסובלים ממחלת האסטמה, בזמן התקף נושמים באופן כבד ומשתמשים במשאף כדי להקל על התסמינים. בד בבד, לאורך תקופות מסוימות בהן יש התקפים רבים כמו בימים קרים מאוד או חמים מאוד, משתמשים החולים במכשיר האינאלציה. מכשיר האינאלציה מאפשר טיפול מניעתי באמצעות תרופות מסוימות והקלה על התסמינים בטווח הארוך.

מחלת סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוסיז היא מחלה תורשתית שמסכנת את חיי החולה. כחלק מתסמיני המחלה, קיימת גם פגיעה שתפקודם של הריאות. כאשר למעשה הפגם הגנטי שקיים מפזר ריר באזור הריאות ובאזורים נוספים. הריר שמצטבר בריאות מגיע עם זיהומים שונים שגורמים להרגשה לא טובה לזמן ארוך. כחלק מהשימוש במכשיר האינאלציה מקבלים החולים אנטיביוטיקה ותרופות להקלה.

צינון ושיעול אצל ילדים קטנים ותינוקות

ילדים קטנים ותינוקות נוטים לחלות בצינון מידי פעם. הם אינם יודעים לקנח את אפם כמו המבוגרים והנזלת הופכת לליחה צמיגית שיורדת לכלי הנשימה העליונים. על מנת לעזור להם לכייח את הליחה ולייבש אותה נעזרים ההורים במכשיר האינאלציה להפוך מי מלח שמייבשים את הנזלת לגז שיכנס לדרכי הנשימה העליונות.

תרופות נפוצות לשימוש במכשיר האינלציה

אחת מהתרופות היותר ידועות שמכניסים למכשיר האינאלציה היא הונטולין. הונטולין היא תרופה שמסייעת לחולי אסטמה בעיקר במצבים של קוצר נשימה. התרופה נועדה להקל על החולים והיא אינה תרופת מניעה. בודיקורט היא עוד תרופה שניתנת לחולי אסטמה וחולי סיסטיק פיברוזיס. תרופה זו מרליבה סינפונות ועוזרת במעבר האויר. מי מלח נפוצים יותר בקרב החולים בצינון ובעיקר הילדים ותינוקות שמתקשים להוציא א הליחה והנזלת. מעבר לתרופות אלו, נהוג גם לקחת במכשיר זה אנטיביוטיקות כמו טוברמיצין, קולירצין וגנטמיצין עבור חולי CF. 

לסיכום, מכשיר האינלאציה הינו מכשיר שימושי מאוד עוזר לחולים רבים לעבור תקופות קשות של התקפי אסטמה וסיסטיק פיברוזיס. המכשיר מאפשר להם להשתמש בתרופות שמגיעות באופן ישיר את הריאות. זהו אינו טיפול מניעתי, אלא טיפול שעוזר להפחית את התסמינים. 

אהבתם? שתפו!
אולי גם תאהבו:

תוכן עיניינים

מאמרים דומים
מחקרים פורצי דרך בתחום הסכרת

פריצות הדרך הגדולות בתחום הסוכרת הגיעו מניסויים קליניים. ניסויים אלה נועדו לענות על שאלות לגבי אופן הפעולה של טיפול או תרופה חדשה. ניתן לעשות זאת

טיפול באטופיק דרמטיטיס

אטופיק דרמטיטיס הוא מצב עור כרוני המתרחש כתגובה לטריגרים כגון סוגים מסוימים של מזונות, חומרים מגרים ואלרגיה. פוטותרפיה כוללת חשיפת העור לכמויות מבוקרות של אור

איינגר יוגה
אילו שיטות יוגה מומלצות ב2021?

בהודו ובסין, בימים עברו, פיתחו שתי שיטות עתיקות, אשר התבססו על זרימת האנרגיה בגוף האדם. השיטה ההודית מכונה אתא יוגה; ואילו השיטה הסינית מכונה אקופונקטורה.