המדריך ליצירת ייחורים והשרשה

מהם ייחורים והשרשה?

השרשה או ייחור זהו למעשה תהליך שבו אנו לוקחים ענף מצמח מסוים ובעזרת תהליך פשוט אנו יוצרים לו שורש ומאפשרים לו לגדול ולהיות לצמח בפני עצמו. למעשה, בשיטה זו, אתם יכולים להשריש כמעט כל צמח, במקום ללכת ולקנות אותו מוכן מהמשתלה. שיטה זו טובה לכל מי שמעוניין לצפות בתהליך הצמיחה המופלא הזה. 

איך מבצעים ייחורים והשרשה בקלות?

כדי לבצע השרשה יש לעקוב אחר השלבים הבאים ולבצע אותם במדויק. תחילה ביחרו את הצמח שאתם מעוניינים להשריש. חיתכו ממנו חתיכת ענף עם עלים. חשוב לשים לב שלענף זה יש לפחות שלוש חלקים. לפני שתשתלו את הענף באדמה, יהיה עליכם להוריד את העלים הבוגרים ולהשאיר רק עלים צעירים חדשים. לאחר שביצעתם את השלבים הללו, יש לכם צמח שמוכן לשתילה. כעת שיתלו את הענף כאשר חלק אחד שלו נמצא כולו באדמה. מתוך החלק הזה יגדלו השורשים.

איך להמשיך ולטפל בייחורים?

על מנת לטפל נכון בייחורים, יש לשתול אותם בכלי עם אדמה. תוכלו לעשות זאת גם בתוך עדנית קטנה מפלסטיק, ממש כמו שיש במשתלות. כמו כן, חשוב לדאוג להשקיה יומית ולזמן שמש. כל אלו יבטיחו צמיחה נכונה של הצמח החדש שלכם. מעבר לטיפול זה, קיימים כיום גם עזרים לצמיחה של ייחורים, עליהם נדבר בפסקה הבאה.

עזרים ביצירת ייחורים והשרשה

ג'ל השרשה או הורמון השרשה

ג'ל השרשה או הורמון השרשה הם למעשה כוח עזר ביצירת סביבה אופטימלית לגידול שורשי הצמח. כאשר אנו יוצרים ייחורים, עלינו לדאוג לתנאים אופטימליים עבור גדילתם. תוספת של ג'ל ההשרשה עוזרת בכך. 

חממות ביתיות ליצירת ייחורים

כאשר אנו מייצרים ייחורים בבית, לא תמיד יש לנו את המקום הנכון לגידול שלהם. יש צמחים שגדלים היטב בעדניות, אך יש גם צמחים שזקוקים להשרשה בעזרת חממה. כשחושבים על חממה, לרוב חושבים על החממות הגדולות במושבים, קיבוצים ומשתלות, אך כיום ניתן למצוא חממות קטנות ביתיות המתאימות לייחורים. אלו ישמדו אתכם לגידולם, עד הרגע שיוכלו לעבור לעדנית משלהם. תוכלו למצוא חממות שקופות וגם כאלו עם תחתית שאינה שקופה. 

מספרי גיזום

מספרי גיזום הם מספריים קטנות יחסית המשמשות לגזם של צמחים וייחורים. בעזרתן ניתן לגזום עלים ישנים ולחתוך ענפים על מנת ליצור השרשה. אלו מספריים חדות מאוד בעלות להבים עשויים מפלדת אל חלד.

מצע גידול פרלייט

מדובר במצע גידול עשוי גרגרים שניתן להוסיף לאדמה שבה שתלתם את הייחורים. תפקיד הפרלייט לעזור בניקוז המים באדמת הייחור. 

לסיכום, פשוט מאוד לייצר כיום השרשה או ייחורים. על מנת לעשות זאת בצורה טובה, יש לעשות את כל השלבים שהזכרנו ולנסות להשתמש בעזרים השונים שתפקידם לעזור לייחורים להשריש בתנאים אופטימליים להם. מוזמנים לעקוב אחר הורהות ההשרשה ולהנות מצמחים נהדרים לגינה או למרפסת. 

אהבתם? שתפו!
אולי גם תאהבו:

תוכן עיניינים

מאמרים דומים
השכרת קרוואן
לטייל בישראל עם קרוואנים

אחד החגים הגדולים באוסטרליה הוא יום הבוקסינג. חג זה נחגג ב-26 בדצמבר, שחל בשבת השנה. נסיעה עם קרוואן יכולה להיות אופציה נחמדה למי שמחפש חווית